Fiets

Voor alle fietsliefhebbers is dit iets voor jou !!!

- Twee nachten in een Maxicarvan Deluxe of Maxicaravan Grand Deluxe ;
- Elektrische mountainbike, race fiets of mountainbike ;
- Advies over routes die u op de smartphone kunt downloaden ;

bike friendly La Rocca Camping Village Garda Lake

Fiets

Voor alle fietsliefhebbers is dit iets voor jou !!!

- Twee nachten in een Maxicarvan Deluxe of Maxicaravan Grand Deluxe ;
- Elektrische mountainbike, race fiets of mountainbike ;
- Advies over routes die u op de smartphone kunt downloaden ;

Prijzen per accommodatie en persoon:

- Deluxe Roccalux, 2 peronen, 2 EMTB/Corsa: € 74,5;

- 5-7 uur : € 140;

Meer informatie

PERCORSI BIKE

• Malga Ime (Haalbaar voor E-MTB of voor getrainde bikers)

We starten op het kampeerterrein, richting Garda en we klimmen door het fantastiche Val dei Mulini. Door Pesina rijdend komen we in Caprino Veronese en vanaf hier omhoog langs de prachtige dorpjes van Rubiana, Gaon, Vilmezzano en Braga, landellijke antieke plaatsen die voor de meeste toeristen nog onbekend zijn. We bereiken de hoogte van 1000 mt. En door bossen en weiden fietsend genieten we van een adembenemend uitzicht over het Gardameer. Eenmaal in Malga Ime aangekomen(1.200 mt.) kunnen we een verdiende pause maken om de typische lokale producten te proeven (vlees- en kaassoorten van  Baldo). We trekken verder over het pad van Colonei, door eenvoudig de ènige  karreweg te volgen. Zo steken we  over de kam van de Monte Baldo naar de oostkant vanwaar we andere prachtige uitzichten over het meer kunnen bewonderen. Als we in het plaatsje Due Pozze zijn aangekomen beginnen we met de daling van ca. 20 km. Terug naar het kampeerterrein.

- Afstand: km 49
    - Technische moeilijkheid: gemiddeld
    - Fysieke moeilijkheid: voor e-mtb. middelmatig/hoog. Voor mtb. (zeer)uitdagend
    - Zandweg/asfalt: 29/20 km
  • Heuvels en Wijngaarden (geschikt voor E-mtb en mtb)

Start vanaf het kampeerterrein langs het meer richting Bardolino. Vanaf de Strada San Colombano rijden we omhoog tot Albarè en volgen we verder het fietspad landinwaarts in de richting van Rivoli Veronese. Nadat we van het uitzicht op de Adige en enkele oostenrijkse vestingen uit ‘700-800 genoten hebben, vertrekken we voor een vermakelijk op- en neerrijden op de fietsenbaan, die ons naar het Biffi-kanaal brengt. Een groots werk van techniek uit de jaren ’30 dat het water van de rivier Adige regelt om de overstromingen van de rivier in Verona te voorkomen.Op de hoogte van Piovezzano gaan we omhoog om de eerste wijngaarden van Bardolino DOC te bereiken.  Het gebied wisselt wijn-en olijvengaarden af met prachtige uitzichten op het zuidelijk gedeelte van het meer tot de heuvels van Lazise en vanaf hier steken we door naar Bardolino.

We raden een bezoek aan in de cantine van het landgoed Rizzardi voor een glaasje wijn vòòr de laatste gemakkelijke kilometers te rijden tot aan het kampeerterrein

- Afstand: km 43
    - Technische moeilijkheid: gemakkelijk
    - Zandweg/Asfalt: 8 lichte zandweg/ 35 km

• Tocht door de wijngaarden (geschikt voor E-mtb en mtb)

Een vermakelijke en panoramische tocht in mountain bike geschikt voor alle  niveaus.. Na de eerste kilometers langs het meer tot Lazise gaat het parcours door de heuvels en door een groot deel van de zone waar de Bardolinowijn wordt geproduceert. Ver van het verkeer op landwegen. Er zijn  geen technische gedeelten, maar meestal witte en geasfalteerde straten. Geschikt voor bikers met weinig lichamelijke training en voor families.

- Afstand:  km 25
    - Technische moeilijkheid: gemakkelijk
    - Parcours: voor e-mtb gemakkelijk, voor mtb middelmatig

• Giro del Crero (voor e-mtb en mtb)

We starten op het kampeerterrein in de richting van Garda. Klimmend door het Val dei Mulini bereiken we het golfterrein van Marciaga en vanaf hier steken we door de wild groeiende Val Longa. In dit gedeelte eist  het parcours voldoende techniek vanwege het soort van zandweg. Deze zandweg leidt naar het dorpje Albisano en steken we door het bos heen wat ons naar het plaatsje Crero brengt. De vegetatie wordt af en toe onderbroken om het intense blauw van het meer te laten zien. Zo bereiken we het kerkje van Crero, wat eenmalig een pelgrimskerk was voor de reizigers op weg naar Rome. De Trattoria in Crero kan een leuk idee zijn voor een maaltijd op basis van meervis. We gaan ca. 5 km verder richting oever van het Gardameer om Torri del Benaco, een antiek vissersdorp, een waardig bezoek te brengen. Vanaf het centrum van Torri

klimmen we omhoog naar Albisano en na ca. 1 km fietsen we op een straat met prachtige uitzichten, wat ons boven de punt van San Vigilio brengt. En hier is het panorama werkelijk fantastisch. Van hier af weer naar beneden richting Gardameer. De laatste 4 km langs de kust brengt ons terug naar het kampeerterrein.